Pomysły na włączenie marketingu emocjonalnego do strategii marketingowej
Definicja marketingu emocjonalnego odnosi się do łączenia użytkownika z marką poprzez emocje i uczucia. Wykorzystując treści zawarte na Twojej stronie internetowej, możesz zastosować najlepsze techniki marketingu emocjonalnego, aby przyciągnąć zainteresowanych użytkowników, przekształcić ich w klientów, a w końcu aby stali się stałymi klientami Twojego sklepu internetowego, witryny lub firmy.
Marketing emocjonalny to narzędzie, które powinieneś włączyć do strategii swojej strony internetowej, lub firmy. Poniżej przedstawiamy serię kluczowych porad, abyś mógł je zastosować w swojej firmie i poprawić wyniki.
Postaw na treści emocjonalne
Zawartość witryny internetowej jest miejscem, w którym można najlepiej realizować działania z zakresu marketingu emocjonalnego, zarówno za pomocą treści wizualnych (obrazów, które oddziałują na uczucia i odwołują się do nich), filmów (z przekazem emocjonalnym lub motywacyjnym), jak i tekstów.
Blog Twojej strony internetowej lub sklepu internetowego to właściwe miejsce do zamieszczania treści emocjonalnych. Dobre teksty oparte na uczuciach i emocjach mogą sprawić, że użytkownicy będą lepiej postrzegać Twoją markę, poczują się z nią utożsamieni i będą chcieli wejść w interakcję w komentarzach.
Dzięki wysokiej jakości treściom emocjonalnym, dbałości o dobre doświadczenia użytkowników i dostarczaniu im wartości, możesz zwiększyć konwersje na swojej stronie (liczbę użytkowników, którzy zapisują się na kurs oraz sprzedaż online).
Poznaj różne rodzaje uczuć
W strategii marketingu emocjonalnego można na przykład wykorzystać treści, które wywołują różne uczucia:
Szczęście. Zapewnienie przyjemnych doświadczeń, które przynoszą użytkownikowi radość i szczęście. Tego typu treści sprawią, że użytkownicy będą wracać na Twoją stronę, aby ponownie ją odwiedzić.
Smutek. Choć na początku może się wydawać, że nawiązanie do smutnych tematów w treści nie jest dobrym pomysłem, to uczucie to ma ogromną siłę, a dobrze wykorzystane może przynieść Twojej firmie wspaniałe rezultaty. Polega ona na wzbudzaniu empatii u użytkowników, a nie na wywoływaniu negatywnych uczuć lub wyobrażeń, dlatego musi być realizowana ostrożnie i z dużą wprawą.
Inne emocje. W treści można pracować z wieloma emocjami, takimi jak strach, euforia czy złość. Wszystkie one wymagają dobrego zaplanowania i wykonania, ponieważ pracując z tak intensywnymi uczuciami, lepiej jest robić to z umiarem, aby nie wymknęły się spod kontroli i przyniosły oczekiwane korzyści.