Jak stosować pozytywny język w marketingu?

Jak stosować pozytywny język w marketingu?

Ważne jest, aby do artykułów pisanych na bloga podchodzić z pozytywnego i radosnego punktu widzenia, aby przekazać te uczucia swoim czytelnikom. Używanie pozytywnego języka to świetna strategia, która nadaje treściom większą siłę i spójność, a jednocześnie wyzwala w użytkownikach pozytywne emocje.

Dziś wyjaśnimy, dlaczego używanie pozytywnego języka jest powszechną praktyką w marketingu i reklamie cyfrowej oraz w jaki sposób stara się on kojarzyć wizerunek marki lub firmy z przyjemnymi uczuciami.

Co to jest pozytywny język?

Język pozytywny opiera się na użyciu słów, które budzą w czytelniku dobre uczucia i pomagają mu odbierać informacje z optymistycznego punktu widzenia. Nauka o pozytywnym języku bada, w jaki sposób tekst może wywierać wpływ na osoby, które go czytają, oraz w jaki sposób może on wywoływać emocje, które wprawiają ludzi w dobry nastrój.

Pozytywny język ma dwa główne cele. Z jednej strony – wywołać u czytelnika dobre samopoczucie podczas czytania tekstu, a z drugiej – wykorzystać to samopoczucie, aby użytkownicy podejmowali interesujące nas decyzje (np. o subskrypcji lub zakupie).

Podczas gdy język pozytywny sprawia, że czytelnik czuje się lepiej, język negatywny wywołuje negatywne i pesymistyczne emocje oraz stawia czytelnika w pozycji obronnej. Wykorzystanie mocy słów to „sztuka”, którą musisz opanować, jeśli chcesz wykorzystać różne emocje na korzyść swojej firmy.

Język pozytywny i negatywny: przykłady

Przyjrzyjmy się przykładowi języka pozytywnego i przykładowi języka negatywnego, aby lepiej zrozumieć różnice między nimi.

Język pozytywny. „Od przyszłego miesiąca będą Państwo mogli korzystać z nowych taryf…”.
Negatywny język. „Od przyszłego miesiąca nie będą mieli Państwo dostępu do nowych taryf”.

W tym przykładzie widać, jak do tego samego tematu podchodzi się za pomocą języka pozytywnego i negatywnego. W zależności od celu, jaki chcesz osiągnąć za pomocą swojego tekstu, musisz zastosować jedną lub drugą metodę.

Jak stosować pozytywny język w marketingu?

Aby pisać teksty na bloga lub do sklepu internetowego, używając pozytywnego języka, możesz zastosować się do poniższej serii zaleceń:

W miarę możliwości unikaj stosowania przeczeń („nie”, „nigdy”, „ani”…).
Zawsze mów o tym, co zamierzasz osiągnąć, a nie o tym, czego nie możesz lub nie chcesz.
Używaj prostego i bezpośredniego języka, który ułatwia czytelnikowi zrozumienie tematu. W tym sensie lepiej jest unikać nadużywania terminów technicznych.

Używaj słów związanych z emocjami, uczuciami i pozytywnymi pojęciami (pozytywne słownictwo), zwłaszcza we wstępie tekstu i we wnioskach (pierwsza rzecz, którą czyta użytkownik, i ostatnie pojęcie, które w nim pozostaje).

1 thoughts on “Jak stosować pozytywny język w marketingu?

Comments are closed.