Trendy w marketingu wideo
Nadal nie znasz najnowszych trendów w marketingu wideo? W tym artykule opowiemy o kilku najpopularniejszych i najskuteczniejszych obecnie trendach, abyś mógł w pełni wykorzystać potencjał swojej firmy w sieci i na portalach społecznościowych.
Trendy w marketingu wideo w reklamie cyfrowej
Musimy wziąć pod uwagę, że marketing wideo to nie tylko tworzenie tradycyjnych filmów wideo, jakie znamy, ale dzięki rozwojowi Internetu i sieci społecznościowych powstały pewne trendy, które przykuwają uwagę użytkowników i cieszą się dobrą opinią dzięki rezultatom, jakie oferują.
Poniżej przyjrzymy się 3 najważniejszym obecnie trendom w marketingu wideo.
Wirtualna rzeczywistość 360º
Są to filmy nagrane specjalną kamerą, która rejestruje widok 360º, dzięki czemu oglądając je, możemy poruszać telefonem wokół siebie, aby zobaczyć na przykład, co znajduje się za nami.
Dają one bardzo wciągające doświadczenie, ponieważ sprawiają, że użytkownik ma wrażenie, że jest obecny w filmie i może poruszać się pod różnymi kątami. Są one często wykorzystywane w reklamie cyfrowej, zwłaszcza na Facebooku.
Streaming
Streaming to nic innego jak transmisja wideo na żywo. Dzięki wielu platformom, takim jak Facebook, YouTube czy Instagram, można je teraz łatwo tworzyć. Streaming jest doskonałym sposobem nawiązania kontaktu z użytkownikami, ponieważ uczłowiecza markę, pokazując im bliskość i możliwość interakcji poprzez pytania lub komentarze podczas transmisji na żywo.
Najlepsze jest to, że streaming ma nieskończenie wiele możliwości: można go wykorzystać do tutoriali produktowych, sesji pytań i odpowiedzi, transmitowania wydarzeń i wielu innych.
Wideo vlogowanie w biznesie
Słowo vlogging pochodzi od połączenia wideo i blogowania (blogowanie na wideo). Służy on do przedstawiania codziennego życia firmy, ukazując jej sposób pracy i „intymną” stronę, w celu stworzenia przejrzystych i opartych na zaufaniu relacji z użytkownikami.
Najlepsze w tym trendzie jest to, że im bardziej „domowy” jest film, tym większa jest jego wiarygodność, dzięki czemu stworzenie filmu jest bardzo proste.