Czym się charakteryzuje dobry copywriter? 6 najistotniejszych reguł
Czym się charakteryzuje dobry copywriter? Poznajmy sześć takich oto reguł (zasad):
1). Dobry copywriter wie jaki jest cel tekstu. W przypadku tekstów SEO chodzi o widoczność. Chodzi o to, żeby pozyskać ludzi na ten tekst, na tą podstronę. W przypadku na przykład newslettera chodzi o to, żeby wykonać pewną akcję marketingową. W przypadku na przykład opisu produktu celem opisu produktu może być albo sprzedaż, czyli po prostu nakłonienie danej osoby, żeby określony produkt kupiła, albo po prostu rola informacyjna, czyli zastąpienie sprzedawcy z tradycyjnego sklepu stacjonarnego.
2). Dobry copywriter wie, do kogo pisze tekst. Nie dość, że zna cel, to jeszcze wie, kto jest jego odbiorcą. Dlaczego to jest tak ważne? Ponieważ różne grupy używają różnego języka, reagują na inne bodźce, mają inny „background”.
3). Dobry copywriter przygotowuje się do pisania. Przede wszystkim analizuje brief, wysyła swojemu klientowi pytania, analizuje wszystkie jego wymagania i wytyczne, a następnie przygotowuje „research”. Pisanie jest dopiero kolejnym krokiem po całym tym przygotowaniu.
4). Dobry copywriter nie skupia się na hiper poprawności językowej, bo najistotniejsze jest to, aby tekst realizował określony cel, a nie to, żeby każdy przecinek był w idealnym miejscu. Copywriter też nie jest korektorem, tylko osobą, która ma stworzyć tekst, który coś konkretnego osiągnie.
5). Dobry copywriter nie jest od wszystkiego. Po pierwsze nie realizuje wszystkich zleceń, jakie są możliwe z zakresu copywritingu. Dobry copywriter jest wyspecjalizowany – ma po prostu określoną specjalizację. Działa w konkretnej niszy. Zajmuje się tylko jednym typem copywritingu.
6). Dobry copywriter cały czas się rozwija. Interesuje się wieloma różnymi rzeczami. Interesuje się nie tylko copywritingiem, ale także marketingiem, psychologią, SEO, komunikacją. Bo to są rzeczy, które są istotne i które gdzieś korelują z copywritingiem, które sprawiają, że jest się po prostu lepszym specjalistą. Dobry copywriter jest też niezależnym i samodzielnym specjalistą. Nie wykonuje ślepo wszystkich poleceń, które daje mu zleceniodawca, ale jest w stanie coś samodzielnie zasugerować, coś pomóc, coś wskazać.
1 thoughts on “Czym się charakteryzuje dobry copywriter? 6 najistotniejszych reguł”
Comments are closed.
Dobry copywriter przede wszystkim pisze z powodu pasji i zainteresowania w swojej branży.