Co to jest link baiting? Skuteczne porady
Zdobywanie linków zewnętrznych jest jednym z głównych problemów każdego, kto posiada stronę internetową i chce ją pozycjonować. Jeśli chodzi o osiągnięcie tego celu, najlepiej jest połączyć strategie związane z backlinkami z link baitingiem. W końcu chcemy, aby Google i inne wyszukiwarki miały jasność, że nasza strona jest najwyższej jakości. Do tego stopnia, że inne strony internetowe nie będą się wahać przed umieszczeniem linku do nas, a tym samym poprawiająć naszą pozycję na swojej liście wyników.
Co to jest link baiting?
Chociaż istnieją skuteczne techniki zdobywania backlinków, nie trzeba się do nich ograniczać, aby uzyskać linki zewnętrzne. Jeśli zadajesz sobie pytanie „jak mogę zdobyć linki do mojej strony”, link baiting pomoże Ci w tym.
Chodzi o to, by tworzyć treści o takiej jakości, że inne strony zewnętrzne będą chciały zamieszczać na nich swoje własne linki. Nie należy ich mylić z marketingiem partyzanckim, chociaż oba te rodzaje marketingu dążą do wirusowości, link baiting skupia się bardziej na jakości treści.
Podczas gdy w link buildingu starasz się nakłonić autorów zewnętrznych stron do umieszczenia linków, tutaj decyzja o umieszczeniu linku wypływa spontanicznie od nich samych.
Wskazówki dotyczące dobrej strategii pozyskiwania linków
Napisz o nowościach
Jeśli pojawią się ważne wiadomości związane z Twoim sektorem działalności, nie wahaj się napisać tekstu informacyjnego. Wiadomości na gorące tematy szybko wzbudzają zainteresowanie i mogą rozprzestrzeniać się w mediach społecznościowych. Minusem jest to, że wiadomości tracą popularność równie szybko, jak ją zyskują.
Przeprowadzaj wywiady
W Twojej branży z pewnością znajdą się eksperci, którzy szybko przyciągną uwagę opinii publicznej. Przeprowadzenie z nimi wywiadu i zamieszczenie go na swojej stronie internetowej to prosty sposób na to, by inne media podzieliły się tą informacją i zamieściły odnośniki do Ciebie na swoich blogach i w serwisach społecznościowych.
Tworzenie infografik
Ten format jest jednym z najskuteczniejszych. Jeśli masz artykuł, o którym wiesz, że jest bardzo interesujący dla twoich odbiorców, dobrym pomysłem może być zsyntetyzowanie jego treści i wykorzystanie jej do stworzenia infografiki. Infografiki są niezwykle atrakcyjne, a tym bardziej, jeśli zawierają dane dotyczące badań i opracowań.
Dobrą rzeczą jest to, że obecnie istnieją narzędzia, które pozwalają łatwo tworzyć infografiki, nawet jeśli nie masz wiedzy na temat projektowania graficznego. Jeśli chodzi o dane, to nie jest zbyt trudno pozyskać je z oficjalnych raportów i opracowań.
Porozmawiaj o uznanej marce lub osobie
Sztuczka, która działa bardzo dobrze, polega na stworzeniu artykułu na blogu, który mówi o uznanej marce w Twojej branży, jednym z jej produktów lub usług, a nawet o osobie. W większości przypadków otrzymasz co najmniej jeden link od marki lub osoby, o której mówisz.
Używaj skutecznych nagłówków
W sieciach społecznościowych jest wiele osób, które udostępniają treści bezpośrednio, nie przeczytawszy ich wcześniej. Robią to, ponieważ nagłówek przykuł ich uwagę i uważają, że może to być coś interesującego dla ich kontaktów i śledzących.
Jeśli nadasz swojemu artykułowi nagłówek, który wzbudzi sensację, i opublikujesz go w swoich serwisach społecznościowych, zauważysz, że będzie on znacznie częściej udostępniany niż ten, który ma zwykły nagłówek.
Inną sztuczką, która sprawdza się również w przypadku tytułów, jest użycie typowego formatu „10 najlepszych z…”.
1 thoughts on “Co to jest link baiting? Skuteczne porady”
Comments are closed.
Wywiady faktycznie przynoszą efekty, często zdobywam linki w ten sposób.