Jak poprosić klientów o opinię? Najlepsze kanały komunikacji
Jedną z największych zalet cyfrowego świata, w którym żyjemy, jest możliwość korzystania z różnych kanałów komunikacji w kontaktach z klientami. Uzyskiwanie opinii powinno być dla Ciebie priorytetem, jeśli chcesz zoptymalizować oferowane produkty, usługi i treści pod kątem potrzeb Twoich odbiorców.
W tym sensie wiedza o tym, jak poprosić klienta o opinię, jest niezbędna do uzyskania informacji, które pozwolą Ci podjąć najlepsze decyzje w różnych aspektach Twoich strategii, np. jaki rodzaj treści jest najbardziej odpowiedni lub jakie nowe funkcje należy wdrożyć na stronie internetowej lub w sklepie internetowym.
Jak poprosić klienta o opinię?
Pytanie o opinię lub punkt widzenia klienta jest działaniem marketingowym, które należy przeprowadzać we właściwy sposób. Po pierwsze, nie wolno denerwować klienta ani sprawiać mu kłopotów, a po drugie, trzeba zadawać właściwe pytania, aby uzyskać naprawdę wartościowe informacje.
Istnieje wiele środków lub kanałów komunikacji z klientami, które można wykorzystać do pozyskiwania opinii. Oto kilka najciekawszych z nich:
Badania ankietowe. Ankiety zawsze były bardzo ciekawym narzędziem do pozyskiwania cennych informacji w marketingu cyfrowym. Dzięki możliwościom oferowanym przez Internet można szybko, łatwo i niezawodnie tworzyć zoptymalizowane ankiety online, które pozwolą klientom wyrazić opinię na różne tematy.
Uwagi i oceny. Innym sposobem na uzyskanie interesujących informacji zwrotnych od użytkowników i klientów są komentarze, które pozostawiają oni pod wpisami na blogu lub kartami produktów. Ponadto ta forma komunikacji umożliwia bezpośrednią interakcję, ponieważ można odpowiadać na komentarze.
Czaty. Wdrożenie systemu czatu na Twojej stronie internetowej sprawi, że Twoi klienci będą z niego regularnie korzystać, aby wyrazić swoje wątpliwości, problemy lub pytania, dzięki czemu stanie się on prostym i cennym źródłem informacji zwrotnej.
Sieci społecznościowe. Nie ma wątpliwości, że sieci społecznościowe są idealnym kanałem interakcji z klientami i pozyskiwania opinii. Dbałość o firmowe sieci społecznościowe i aktywność na nich to świetna okazja, by dowiedzieć się, co odbiorcy myślą o firmie, produktach, treściach i usługach.
E-mail. Komunikacja za pomocą poczty elektronicznej jest użytecznym sposobem pozyskiwania informacji zwrotnej, ponieważ umożliwia masowe wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do wielu klientów.